شاهراه تخار

دو جنگ‌جوی طالبان در شاهراه کندز – تخار کشته و دو تن دیگر زخمی شدند

neshananews

15 June 2020

مسوولان امنیتی ولایت تخار می‌گویند که در پی حملۀ تهاجمی گروه طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در شاهراه کندز – تخار و مقاومت نیروهای امنیتی، دو جنگ‌جوی این گروه کشته و دو جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس تخار می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان شام دیروز (یک‌شنبه، ۲۵ جوزا) بالای یک پاسگاه تازه تأسیس نیروهای امنیتی در ساحۀ «اکبرخان» در مسیر شاهراه تخار – کندز حمله کردند. به سخن او، در نتیجۀ درگیری با نیروهای امنیتی دو تن از جنگ‌جویان طالبان کشته و دو عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند. آقای اسیر می‌افزاید که ملا بصیر مشهور به «بحرالدین» یکی از افراد برجستۀ گروه طالبان نیز شامل کشته شده‌گان است.

سخنگوی پولیس تخار خاطرنشان می‌سازد که در پی مقاومت نیروهای امنیتی حملۀ طالبان عقب زده شده و پاسگاه جدید در مسیر شاهراه تخار- کندز با تحکیمات و تجهیزات کامل، ایجاد شده است.

شاهراه تخار- کندز یکی از ناامن‌ترین شاهراه‌های کشور است. گروه طالبان با ایجاد ایست‌های بازرسی در این شاهراه هر از گاهی رهگذران را تلاشی و اذیت می‌کنند. جنگ‌جویان طالبان بامداد دیروز دو جوان بدخشانی را از مسیر همین شاهراه پیاده و تیرباران کردند.