تونل در بلخ

نیروهای ارتش یک تونل زیرزمینی طالبان را در بلخ کشف و تخریب کردند

neshananews

22 October 2020

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که یک تونل زیرزمینی طالبان در ولسوالی چمتال ولایت بلخ از سوی نیروهای امنیتی کشف و تخریب شده است.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (پنج‌شنبه، اول عقرب) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که طول این تونل حدود ۷۰ متر است و نیروهای ارتش عصر دیروز در همکاری با مردم محل این تونل را شناسایی و تخریب کرده‌اند. آقای رضایی می‌افزاید که این تونل از سوی جنگ‌جویان طالبان در روستای «ارزگانی» از مربوطات ولسوالی چمتال ولایت بلخ حفر شده و هدف آنان وارد شدن به یک پایگاه ارتش بوده است.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین توضیح می‌دهد که سر تونل به یک خانۀ رهایشی می‌رسد و انتهای آن به استقامت یک پایگاه‌ ارتش در روستای ارزگانی ادامه یافته است. آقای رضایی علاوه می‌کند که هیچ کسی در این پیوند بازداشت نشده است. به گفتۀ او، این تونل از سوی نیروهای ارتش به گونۀ کامل تخریب شده است.

این در حالی است که طالبان در مواردی از طریق تونل‌ها خود را به موقعیت‌های مهم جنگی می‌رسانند. این گروه در سال 1398 خورشیدی با حفر یک تونل ۸۰۰ متره در ولایت قندهار بالای یک پایگاه‌ ارتش در ولسوالی میوند این ولایت حمله کردند. همچنان جنگ‌جویان این گروه باری با استفاده از تونل وارد یک زندان شدند و صدها زندانی را فرار دادند.