لبنان دو

انفجار مهیب در لبنان؛ افغانستان با حکومت و مردم این کشور ابراز همدردی می‌کند

neshananews

05 August 2020

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس‌جمهور غنی با آگاهی از انفجار نیرومند در شهر بیروت، پایتخت کشور لبنان، به نماینده‌گی از حکومت و مردم افغانستان با این کشور ابراز همدردی می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه، پانزدهم اسد) با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که رییس‌جمهور غنی از انفجار نیرومند در شهر بیروت لبنان به شدت متأثر شده است و آرزو دارد که مردم لبنان بتوانند این حالت دشوار و غم‌انگیز را مدیریت کنند. خبرنامۀ ارگ می‌افزاید که آقای غنی به نماینده‌گی از حکومت و مردم افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و حکومت و مردم لبنان ابراز می‌کند.

این در حالی است که دو انفجار بزرگ عصر دیروز (سه‌شنبه، چهاردهم اسد) بیروت، پایتخت لبنان را لرزاند. وزارت صحت لبنان در آخرین گزارش خود مرگ دست کم ۷۸ نفر را تأیید کرده است. همچنان حدود چهار هزار نفر دیگر بر اثر این انفجار زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها این انفجار در نزدیکی بندر بیروت به وقوع پیوسته و مقام‌های لبنانی می‌گویند که این رویداد ناشی از انفجار انبار دو هزار و ۷۵۰ تن امونیم نایتریت بوده است. میشل عون، رییس‌جمهور لبنان در توییتی نوشته است که این «پذیرفته شده نیست» که ۲هزارو۷۵۰ تن نایتریت آمونیم (کود شیمیایی) بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی انبار شده باشد. گفته می‌شود این مواد انفجاری از سال 2014 میلادی تاکنون در این انبار نگهداری می‌شد. دلیل انفجار این مواد تاکنون مشخص نشده است. مقام‌های لبنانی امروز را عزای عمومی اعلام کرده‌اند.