اکمل سمسور

بررسی وزارت صحت عامه: ۷۲درصد مبتلایان ویروس کرونا مردان و ۲۸درصد زنان هستند

neshananews

06 July 2020

آمارهای تازۀ وزارت صحت ‌عامۀ کشور نشان می‌دهد که ۷۲درصد مبتلایان ویروس کرونا در کشور را مردان و ۲۸درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

این آمار را اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، شانزدهم سرطان) در یک نشست خبری در کابل ارایه کرد. آقای سمسور همچنان می‌گوید که از لحاظ سنی، افرادی که زیر بیست سال عمر دارند تنها یک درصد،  افرادی بین ۲۱ تا ۳۰ سال ۳۱درصد، از ۳۱ تا ۴۰ سال ۲۴ درصد، از ۴۱ تا ۵۰ سال ۱۷ درصد، از ۵۱ تا ۶۰ سال ۱۲ درصد و بالای ۶۱ سال ۸٫۶ درصد، به ویروس کرونا مصاب شده‌اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه می‌افزاید: «گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال که متحرک هستند و ماسک استفاده‌ نمی‌کنند، بیش‌ترین مبتلایان به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهند.» او همچنان دربارۀ نوعیت مبتلایان ویروس کرونا می‌گوید که ۹۵ درصد این مبتلایان نشانه‌های خفیف داشتند و تنها ۵درصد بیماران مبتلا به «کووید 19» دارای علایم شدید بودند که به مراقبت‌های جدی در مراکز صحی نیاز داشتند.

طبق آمارهای وزارت صحت عامۀ کشور از نظر سنی بیش‌ترین موارد فوتی‌ها در افراد بالاتر از ۶۱ سال گزارش شده است. افزون بر این، افرادی که بین 41 تا 50 سال قرار داشتند، تنها 19درصد در معرض خطر مرگ قرار گرفته‌اند.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه از نظر جنسیت، وفات در زنان کم‌تر و در مردان بیش‌تر است. در میان بیمارانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تاکنون درگذشته‌اند، 78درصد آنان مرد و 22درصد دیگر آنان زنان بوده‌اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه با ارایۀ این آمار خاطرنشان می‌سازد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید استفاده از ماسک و فاصلۀ دو متری از سوی شهروندان رعایت شود. مسوولان این وزارت همچنان از خانواده‌ها می‌خواهند که بین ولادت‌ها وقفۀ دو ساله را رعایت کنند.

این درحالی است که بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۳۳هزار و۱۹۰ تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده‌اند. از این میان، ۸۹۸ تن جان باخته و ۲۰هزار و ۱۰۳ تن دیگر بهبود یافته‌اند.