تجاوز جنسی

تجاوز جنسی طالبان بالای دو دختر خردسال در تخار

عرفان برزگر

23 July 2020

خدای نور مشهور به «ملنگ‌»، باشندۀ روستای منچقور در ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار ادعا می‌کند که افراد وابسته به گروه طالبان بالای دو دختر خردسالش تجاوز جنسی کرده‌اند. این باشندۀ ولسوالی خواجه‌غار می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان دو روز پیش (دوشنبه، 30 سرطان) از طرف شب وارد خانه‌اش شدند و در برابر چشمان او و خانمش بالای دو دختر جوان او که بین 13 تا 14 سال عمر دارند، تجاوز گروهی کرده‌اند.

خدای نور می‌افزاید که این گروه شش نفری پس از تجاوز جنسی بالای دخترانش، او و خانمش را نیز لت‌وکوب کرده‌اند. به گفتۀ او، این دو دختر خردسالی که قربانی تجاوز جنسی شده‌اند، اکنون در یک مرکز درمانی در روستای منچقور زیر مداوا قرار دارند.

مسوولان امنیتی ولایت تخار با تأیید این رویداد می‌گویند که خانوادۀ این قربانی تجاوز جنسی تاکنون نزد آنان شکایت درج نکرده است. خلیل اسیر، سخنگوی پولیس ولایت تخار در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که مسوولان امنیتی این ولایت خبر تجاوز جنسی بالای دو دختر خردسال را از طریق منابع خود دریافت کرده‌اند. به سخن او، پدر این دو دختر نزد طالبان شکایت ثبت کرده است.

خدای نور، پدر این کودکانی که قربانی تجاوز جنسی و گروهی طالبان شده‌اند، می‌گوید با وجود این که نزد ولسوال طالبان در خواجه‌غار تخار شکایت درج کرده است، اما هنوز به ادعای او رسیده‌گی نشده است. گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

روستای «منچقور» از مناطق مرزی میان ولایت‌های تخار و کندز می‌باشد. این روستا با ولسوالی دشت‌ارچی در کندز و ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار هم‌مرز است.