Bdakhshan Picture

حمله‌های تهاجمی طالبان بر سه ولسوالی بدخشان دفع شده است

مسوولان محلی در بدخشان می‌گویند که حمله‌های تهاجمی طالبان بر سه ولسوالی این ولایت دفع شده و به جنگ‌جویان این گروه تلفات سنگین وارد شده است.

ثناءالله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (دوشنبه، ششم سرطان) از چندین استقامت بالای ولسوالی‌های جرم، بهارک و تگاب این ولایت حمله کردند. آقای روحانی می‌افزاید که این حمله‌ها در پی مقاومت نیروهای امنیتی و همکاری خیزش‌های مردمی دفع شده و در جریان درگیری به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

منابع محلی طالبان در بدخشان با نشر خبرنامه‌یی می‌گویند که سه جنگ‌جوی این گروه در نبرد با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. بر بنیاد این خبرنامه، طالبان مدعی هستند که در نبردهای شب گذشته نُه تن از نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های بهارک و جرم این ولایت کشته و نوزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

نیک‌محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان اما تلفات وارد شده به نیروهای امنیتی را رد می‌کند و می‌گوید که در نتیجۀ درگیری‌های شب گذشته بیش از ۴۰ جنگ‌جوی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

جرم، تگاب و بهارک از ولسوالی‌های استراتژیک بدخشان به شمار می‌روند. بخش‌هایی از این ولسوالی‌ها طی سال‌های گذشته شاهد نبردهای خونین میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان بوده‌اند.

در کم‌تر از دو هفتۀ گذشته جنگ‌جویان گروه طالبان ولسوالی‌های ارغنج‌خواه و خاش این ولایت را به تصرف خود درآورده و شاهراه عمومی فیض‌آباد – بهارک را نیز بسته‌اند. این شاهراه دوازده ولسوالی بدخشان را به شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت وصل می‌سازد.

مقام‌های محلی بدخشان اما می‌گویند که آماده‌گی‌ها برای پس‌گیری ولسوالی‌های از دست‌رفته و باز کردن راه مواصلاتی روی دست گرفته شده و به زودی مناطق از دست‌رفته از تصرف طالبان بیرون خواهند شد.