آتش بس

حکومت و طالبان سه روز عید را آتش‌بس اعلام کردند

neshananews

28 July 2020

همزمان با اعلام آتش‌بس از سوی گروه طالبان اکنون ارگ ریاست جمهوری نیز اعلام کرده است که نیروهای نظامی کشور در سه روز عید قربان اصول آتش‌بس را رعایت خواهند کرد.

رهبری گروه طالبان عصر امروز (سه‌شنبه، هفتم اسد)  به جنگ‌جویان این گروه دستور داده است که در روزهای عید از انجام حمله‌های تهاجمی و نبرد با نیروهای نظامی کشور خودداری کنند. ارگ ریاست جمهوری نیز با استقبال از این اعلام طالبان، می‌گوید که نیروهای نظامی کشور نیز در سه روز عید آتش‌بس خواهند کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری شام امروز در توییتی نوشته است که دولت افغانستان، از اعلام آتش‌بس سه روزۀ گروه طالبان در روزهای عید قربان، استقبال می‌کند. آقای صدیقی می‌افزاید که رییس‌جمهور غنی به همۀ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا آتش‌بس سه روزه را رعایت و تا زمانی که از طرف طالبان، آتش‌بس نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر جنگ‌جویان این گروه انجام ندهند.

ارگ ریاست جمهوری اعلام آتش‌بس را یک گام مهم برای نهادینه شدن صلح در کشور می‌داند. در اعلامیۀ ارگ آمده است که دولت افغانستان، به هدف تأمین صلح و ثبات همۀ تعهداتش را در روند صلح انجام داده است و هیچ بهانه‌یی را به منظور تداوم خشونت‌ها باقی نمانده است.

پیش‌تر از این رهبری گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌یی از جنگ‌جویان این گروه خواسته بودند که در سه روز عید از ادامۀ درگیری با نیروهای نظامی خودداری کنند. رهبری این گروه همچنان از جنگ‌جویانش خواسته است که هیچ کدام‌شان اجازه رفتن به مناطق زیر تصرف دولت را ندارند و در عین حال به نیروهای امنیتی نیز اجازه داد نشود که به ساحات زیر تصرف این گروه داخل شوند.