داوود لغمانی

در اوج تنش و اعتراض‌ها والی جدید فاریاب معرفی شد

neshananews

17 May 2021

در اوج تنش و اعتراض‌های هواداران حزب جنبش ملی، محمد داوود لغمانی به عنوان والی جدید فاریاب معرفی شد.

ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی امروز (دوشنبه، 27 ثور) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که محمد داوود لغمانی بر اساس فرمان محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور و در حضورداشت صبغت‌الله، معین شهرداری‌های ادارۀ ارگان‌های محلی به عنوان والی فاریاب کارش را آغاز کرده است.

خبرنگاران محلی در شهر میمنه گزارش می‌دهند که والی تازۀ فاریاب در مقر لوای اول ارتش در شهر میمنه به این سمت معرفی شده است. در مراسم معرفی محمد داوود لغمانی افزون بر معین شهرداری‌های ارگان‌های محلی، معاون شورای ولایتی فاریاب و معاون اجتماعی مقام ولایت فاریاب نیز حضور داشته‌اند.

این در حالی است که هواداران حزب جنبش ملی به هدایت مارشال عبدالرشید دوستم از صبح امروز راهپیمایی گسترده‌یی را در شهر میمنه به راه انداخته‌اند. آنان با معرفی محمد داوود لغمانی به عنوان والی فاریاب مخالفت دارند.

مسوولان محلی در ولایت فاریاب تأیید می‌کنند که از سه روز به این‌سو دروازۀ ساختمان مقام ولایت از سوی هواداران حزب جنبش ملی بسته شده است. گزارش‌های مردمی می‌رسانند که بازرهای شهر میمنه نیز برای امروز تعطیل بوده است.

هواداران حزب جنبش ملی از دولت می‌خواهند که یکی از باشنده‌گان اصلی ولایت فاریاب را به عنوان والی این ولایت برگزیند. قرار بود محمد داوود لغمانی به تاریخ سوم ثور به عنوان والی فاریاب کارش را در میمنه آغاز کند، اما با اعتراض هوادران حزب جنبش ملی روبه‌رو شد.