یاسین ضیا

نزدیک به ۲۰ ساعت درگیری با مهاجمان در زندان ننگرهار پای رییس ستاد ارتش را به محل رویداد کشاند

neshananews

03 August 2020

حدود ۲۰ ساعت از حملۀ مهاجمان مسلح بر زندان ولایت ننگرهار می‌گذرد. اکنون وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که یاسین ضیا، رییس ستاد ارتش کشور برای مهار این حمله وارد ننگرهار شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید: «رییس ستاد ارتش وارد شهر جلال‌آباد در ولایت ننگرهار شده و اکنون عملیات پاک‌سازی علیه تروریستان را رهبری می‌کند.»

این در حالی است که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۶:۴۰ دقیقۀ روز گذشته (یک‌شنبه، دوازدهم اسد) بالای زندان ولایت ننگرهار حمله کردند. مهاجمان نخست یک موتربمب را در درب ورودی زندان ننگرهار انفجار دادند و سپس با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند. عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار در توییتی از تازه‌ترین جزییات این حمله می‌گوید که بر اساس معلومات ابتدایی تاکنون ۲۱ تن به شمول نظامیان، غیرنظامیان و زندانیان کشته شده‌اند و ۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفتۀ او، تاکنون سه مهاجم مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی کشور کشته شده‌اند. آقای خوگیانی اما در مورد شمار دقیق مهاجمان چیزی نمی‌گوید. سخنگوی والی ننگرهار می‌افزاید که ۷۰۰ زندانی که فرار کرده بودند، دوباره بازداشت شدند.

این حمله که تاکنون مهار نشده است، مسوولیت آن را شاخۀ خراسان گروه داعش بر عهده گرفته است. طالبان در نخستین ساعات مسوولیت این حمله را رد کرده‌اند.