بالامرغاب

پنج جنگ‌جوی طالبان در بادغیس کشته شدند

neshananews

08 August 2020

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که طرح حملۀ جنگ‌جویان طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی بالامرغاب در ولایت بادغیس شکست خورده است.

این وزارت با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرده است که طالبان قصد داشتند با راه‌اندازی حملۀ گسترده، بخش‌هایی از ولسوالی بالامرغاب را به تصرف خود درآورند. در این خبرنامه آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پیش از آغاز حملۀ طالبان، مواضع این نیروها را هدف حمله قرار داده‌اند. خبرنامۀ وزارت دفاع ملی می‌افزاید که در نتیجۀ این حمله‌یی که پس از چاشت روز گذشته (جمعه، هفدهم اسد) رخ داد، دست‌کم پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شدند و دوازده تن دیگر آنان زخمی شدند.

وزارت دفاع ملی در مورد تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این درگیری جزییات ارایه نکرده است. طالبان نیز تاکنون در پیوند به این رویداد واکنشی نشان نداده‌اند.

در همین حال، محفوظ ولیزاده، فرمانده پولیس بادغیس نیز وقوع این درگیری را تأیید می‌کند، اما می‌گوید که تاکنون از جزییات این رویداد اطلاعات دقیقی در دست ندارد. بیش‌تر نیروهای مستقر در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس را نیروهای تحت فرمان وزارت دفاع تشکیل می‌دهند. این ولسوالی یکی از ناامن‌ترین ولسوالی‌های بادغیس است. طالبان در شماری از روستاهای این ولسوالی پایگاه‌های مستحکم دارند.