صادرات

بیست‌ونُه تُن کالا از طریق دهلیز هوایی به کشورهای اروپایی صادر شد

neshananews

25 June 2020

پس از حدود سه ماه توقف، روند صادرات از افغانستان به کشورهای اروپایی از سر گرفته شده است. اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری اعلام کرده است که در نخستین محمولۀ صادراتی ۲۹ تُن کالای بازرگانی از طریق دهلیز هوایی به کشورهای اروپایی صادر شده است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور امروز (پنج‌شنبه، پنجم سرطان) اعلام کرده است که صادرات کالاهای بازرگانی کشور به اروپا از سر گرفته شده و در نخستین ‏پرواز شرکت ‏‏«ترکش ایرلاین» ۲۹ تُن کالا را از طریق دهلیز هوایی به کشورهای اروپایی انتقال داده است. این کالاها شامل میوۀ خشک و تازه، قالین و نباتات طبی می‌باشد.

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور انتظار دارند که با بهبود بحران ویروس کرونا در جهان و رفع قرنطینه در شماری از کشورهای جهان، روند صادرات دوباره به حالت عادی برگردد.

این در حالی است که از سه ماه به این‌سو صادرات کالاهای بازرگانی کشور از طریق دهلیزهای هوایی به دلیل بحران ویروس کرونا متوقف بود. وزارت مالیه نیز اعلام کرده است که عواید ناشی از دریافت مالیات و گمرک، کاهش یافته است. گفتنی است که پروازهای بین‌المللی به میدان‌های هوایی کشور نیز دیروز (چهارشنبه، چهارم سرطان) از سر گرفته شده است.