images

ایران پایگاه‌های امریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد

neshananews

08 January 2020

ایران پایگاه های امریکا در عراق را هدف  حملات موشکی قرار داد.

گفته می شود که این حملات پایگاه عین الاسد و همچنان پایگاهی در اربیل را که نیروهای امریکایی در آنجا مستقر هستند مورد هدف قرار داده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، ساعاتی پس از این حملات  گفته است که آن ها در دفاع از خود اقدامات مناسبی را به انجام رسانده اند. جواد ظریف در تویتی پس از انجام حملات موشکی ایران به ماده 51 منشور سازمان ملل برای دفاع از خود استناد کرده است. او همچنان در این تویت گفته است که “ما خواهان افزایش تنش ها و جنگ نیستیم، اما در برابر هر گونه تجاوز از خود دفاع می کنیم.”

این حملات موشکی در پاسخ به حمله‌ای از جانب امریکا انجام شده‌اند که کمتر از یک هفته قبل، سردار سلیمانی فرمانده سپاس قدس و ابو مهدی المهندس معاون گروه حشد شعبی را در میدان هوایی بغداد هدف قرارداد.

در بیانیه‌ای که لحظاتی پس از انجام این حمله از جانب “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” ایران نشر شد آمده است که آن ها کشورهایی را که امریکا از آن ها به ایران حمله کند نیز مورد حمله قرار خواهند داد. کشور اسراییل به گونه واضح شامل این تهدید شده است.

مقام های ایرانی در رسانه های داخلی شان گفته اند که این حمله تنها بخش کوچکی از حمله‌های تلافی جویانه این کشور بوده است.

در واشنگتن دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در تویتی در واکنش به این حملات گفته است که آن‌ها مشغول بررسی آسیب های ناشی از این حمله‌اند. ترامپ در این تویت گفته است “همه چیز خوب است.”

در این تویت همچنان آمده است:” همه چیز خوب است! موشک هایی که از ایران پرتاب شده بودند بر دو پایگاه امریکایی واقع عراق اصابت کرده‌اند. بررسی تلفات و آسیب‌ها در جریان است. تا هنوز همه چیز خوب است! ما بهترین و مجهزترین ارتش جهان را تا اکنون داریم، من فردا صبح بیانیه خواهم داد.”

این درحالی است که رسانه های ایرانی خبر داده اند که آیت الله خامنه یی رهبر ایران نیز پس از انجام این حملات قرار است بیانیه بدهد.

نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نماینده گان امریکا پس از جلسه این مجلس درباره حملات موشکی ایران در صفحه تویترش نوشته است:” ما از نزدیک مساله حملات موشکی ای را که نیروهای امریکا را هدف قرار داده‌اند بررسی می کنیم، ما باید امنیت سربازان خویش را تامین کنیم، در کنار آن از افزایش بیهوده این تنش توسط حکومت جلوگیری کنیم و از ایران بخواهیم تا اقدامات تنش زایش را کاهش دهد، امریکا و جهان تحمل جنگ را ندارند.”

این تنش‌ها در حالی ادامه می یابند که رهبران کشورهای منطقه و جهان از ادامه این تنش‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و هردو کشور را به خویشتن داری دعوت کرده اند.