WhatsApp Image 2021-06-07 at 05.21.25

رییسان‌جمهور و نخست وزیران پیشین: هفت کشور ثروت‌مند جهان برای کشورهای فقیر واکسن کرونا تهیه کنند

neshananews

07 June 2021

بیش از 100 رییس‌جمهور و نخست وزیر پیشین کشورها در یک موضع‌گیری مشترکی خواستار تهیۀ واکسن کرونا از سوی هفت کشور ثروت‌مند جهان «جی 7» به کشورهای فقیر شده‌اند.

شبکۀ تلویزیونی «سی.ان.ان» امریکا امروز (دوشنبه، هفدهم جوزا) در گزارشی نوشته است که این مقام‌های پیشین حکومت‌ها در یک اعلامیۀ مشترک این موضوع را مطرح کرده‌اند. در این گزارش اما نام این مقام‌های ردۀ نخست دولت‌ها ذکر نشده است.

به نقل از این گزارش، مقام‌های ارشد پیشین دولت‌ها نگران هستند که با کمبود واکسن کرونا در کشورهای فقیر سیر شیوع ویروس کرونا همچنان به عنوان یک تهدید باقی بماند.

بر اساس درخواست این مقام‌های پیشین دولت‌ها، هفت کشور ثروت‌مند جهان باید واکسن مورد نیاز کشورهای فقیر را تهیه کنند و با تهدید همه‌گیری ویروس کرونا مبارزۀ موثر انجام دهند.

امریکا، اتحادیۀ اروپا، چین، روسیه و هند از تولیدکننده‌گان عمدۀ واکسن کرونا در جهان هستند. به تازه‌گی ایالات متحدۀ امریکا بیش از 500 میلیون دوز واکسن کرونا را به کشورهای فقیر اختصاص داده است.

با این حال، ده‌ها کشور در آسیا، اروپا، امریکای لاتین و اروپا در تهیۀ واکسن کرونا با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و چشم به راه کمک‌های امریکا و سازمان صحی جهان هستند.