تانکر آتش سوزی هرات

آتش‌سوزی در انبار گاز مایع در هرات پس از سه ساعت مهار شد

neshananews

10 April 2021

مسوولان محلی در هرات تأیید می‌کنند که آتش‌سوزی در انبار گاز مایع در شمال هرات پس از حدود سه ساعت مهار شده است. این انبار گاز مربوط به یک تاجر بوده است. در این رویداد یک نفر به گونۀ سطحی زخم برداشته است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که این آتش‌سوزی حوالی ساعت 07:00 بامداد امروز (شنبه، 21 حمل) در منطقۀ «کمر کلاغ» در شمال شهر هرات آغاز شد. آقای فرهاد دلیل این آتش‌سوزی را بی‌توجهی مسوولان و در نظر نگرفتن تدابیر ایمنی عنوان می‌کند.

سخنگوی والی هرات توضیح می‌دهد که کارمندان اطفاییۀ پولیس هرات در همکاری با کارمندان اطفاییۀ ارتش پس از حدود سه ساعت توانستند این آتش‌سوزی را مهار کنند.

جیلانی فرهاد خاطرنشان می‌سازد که در جریان این آتش‌سوزی ده تانکر گاز مایع طعمۀ آتش شده و به ارزش حدود 200 هزار دالر امریکایی به صاحب این شرکت گاز مایع زیان مالی وارد شده است. مسوولان اتاق تجارت اما زیان مالی وارد شده به این شرکت را بیشتر می‌خواند. مالک این شرکت تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که حدود دو ماه پیش یک آتش‌سوزی بزرگی در گمرک اسلام‌قلعه در یک‌صد کیلومتری مرکز شهر هرات به وقوع پیوست. در نتیجۀ این آتش‌سوزی به ارزش بیش از 300 میلیون دالر امریکایی به تاجران زیان مالی وارد شد. تاکنون عوامل بروز این آتش‌سوزی روشن نشده است.