بدخشان

آتش گرفتن یک تانک تیل در بدخشان سه زخمی برجای گذاشت

آتش‌سوزی در یک تانک تیل در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان ضمن زیان مالی سه زخمی نیز برجای گذاشته است. مسوولان فرماندهی پولیس بدخشان از انتقال این زخمی‌ها به شفاخانه خبر می‌دهند و خاطرنشان می‌سازند که وضعیت دو نفر آنان وخیم است.

محمد دین خواهانی، مالک این تانک تیل می‌گوید که آتش‌سوزی حوالی ساعت دوازده‌ و نیم شب گذشته (دوشنبه، هشتم ثور) صورت گرفته و در نتیجۀ آن سه کارگر این تانک تیل زخمی شده‌اند. آقای خواهانی می‌افزاید که در پی این آتش‌سوزی حدود شصت هزار دالر امریکایی زیان‌مند شده است. به گفتۀ او، در این رویداد ۳۵ تُن تیل پترول، ۱۵ تُن گاز و ۱۵ تُن تیل دیزل حریق شده است و چهار واسطۀ کوچک و بزرگ نقلیه نیز تخریب شده‌اند. این آتش‌سوزی زمانی رخ داده است که کارگران این تانک تیل، درگیر تخلیۀ تانکرهای تیل بودند.

مسوولان فرماندهی پولیس بدخشان از انتقال زخمی‌ها به شفاخانه خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان از میان سه کارگر این تانک تیل که به سبب این آتش‌سوزی زخم برداشته‌اند، وضعیت دو تن آنان وخیم است.

عبدالحافظ، آمر آتش‌نشانی فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید که گروه آتش‌نشانی حدود نیم ساعت پس از وقوع این رویداد به محل رسید و از انتشار بیش‌تر آتش‌سوزی به خانه‌های رهایشی و بخش‌های دیگری شهر، جلوگیری کرده است.

دلیل وقوع این آتش‌سوزی تاکنون مشخص نیست، اما مالک این تانک تیل به نقل از کارگرانش ادعا دارد که این رویداد در پی انفجار جنراتور صورت گرفته است. مالک این تانک تیل خاطرنشان می‌سازد که کسی به گونۀ قصدی این آتش را شعله‌ور ساخته است. او اما جزییات نمی‌دهد.

در همین حال، فرماندهی پولیس بدخشان از آغاز تحقیقات در این باره خبر می‌دهد. سید مهرالدین انوری، آمر مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید که پولیس بدخشان تاکنون هیچ سر نخی از عوامل بروز این آتش‌سوزی در دست ندارد و پس از تکمیل شدن تحقیقات، جزییات آن با رسانه‌ها شریک خواهد شد.