انفجار کابل

اتحادیۀ اروپا انفجار مرگ‌بار در مکتبی در غرب کابل را محکوم کرد

neshananews

09 May 2021

اتحادیۀ اروپا انفجارهای پی‌هم در مکتب «سید شهدا» در غرب شهر کابل را نقض آشکار قوانین بشردوستانۀ بین‌المللی خوانده و آن را محکوم می‌کند.

اتحادیۀ اروپا امروز (یک‌شنبه، نوزدهم ثور) در خبرنامه‌یی آورده است که عاملان این رویداد تروریستی باید شناسایی و مورد پیگرد قرار بگیرند. این خبرنامه می‌افزاید که قوانین بشردوستانۀ بین‌المللی در این حمله به گونۀ بی‌رحمانه‌یی نقض شده است.

در خبرنامۀ اتحادیۀ اروپا همچنان آمده که این حمله نه تنها مردم افغانستان؛ بلکه همۀ کسانی را متأثر ساخته که به حقوق بشر، حقوق زنان و حق آموزش دختران باورمند هستند. اتحادیۀ اروپا از دولت افغانستان و گروه طالبان می‌خواهد که به گونۀ فوری آتش‌بس اعلام کنند و از تکرار چنین حمله‌های مرگ‌باری در کشور جلوگیری کنند.

بر اساس اعلامیۀ این اتحادیه، کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا به گونۀ جدی از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنند و به دوام تعهدات خود تا برقراری ثبات در این کشور پایبند خواهند بود.

این در حالی است که عصر دیروز سه انفجار پی‌هم در دروازۀ ورودی مکتب سید شهدا در غرب شهر کابل به وقوع پیوست. در پی این انفجارها دست‌کم 50 تن جان باختند و 100 تن دیگری زخم برداشتند.

وزارت امور داخله اعلام کرده که همۀ قربانیان این انفجارهای مرگ‌بار را غیرنظامیان و بیشتر دانش‌آموزان مکتب شکل دهند. هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. وزارت امور داخله می‌گوید که این حمله کار طالبان است.