اتحادیه اروپا

اتحادیۀ اروپا 2 میلیون و 900 هزار یورو را برای مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان اختصاص داد

neshananews

06 April 2021

نماینده‌گی سیاسی اتحادیۀ اروپا در کشور اعلام کرده که این اتحادیۀ مبلغ 2 میلیون و 900 هزار یورو را برای مبارزه با پیامدهای ناگوار شیوع ویروس کرونا به افغانستان اختصاص داده است.

دفتر نماینده‌گی اتحادیۀ اروپا در افغانستان امروز (سه‌شنبه، هفدهم حمل) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این مبلغ برای مبارزه با پیامدهای ناگوار صحی و اجتماعی ویروس کرونا در افغانستان، اختصاص یافته است.

در خبرنامۀ اتحادیۀ اروپا آمده که این اتحادیه تلاش دارد دولت افغانستان را برای مهار چالش‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا کمک کند.

ویروس کرونا در افغانستان در ماه حوت سال 1398 خورشیدی شیوع پیدا کرد. این ویروس پیامدهای مخرب اقتصادی را به دنبال داشته است. سال گذشته رشد اقتصادی کشور که بیش از سه درصد پیش‌بینی می‌شد، با کندی روبه‌رو شد و میلیون‌ها شهروند کشور شغل‌شان را از دست دادند.

بر اساس آمار دولت، حدود 90 درصد از باشنده‌گان مناطق روستایی کشور در سال 1399خورشیدی مستحق دریافت کمک‌های ضروری تشخیص شده‌اند. از این‌رو، حکومت برنامۀ کمک‌رسانی عاجل را زیر نام دسترخوان ملی در سطح کشور روی دست گرفت.

امسال اما افزون بر پیامدهای ناگوار اقتصادی شیوع کرونا، افغانستان با کمبود ریزش برف در جریان زمستان گذشته روبه‌رو شده است. خشک‌سالی مناطق زیاد کشور را تهدید می‌کند.