WhatsApp Image 2021-06-19 at 12.32.00

اتمر با وزیر خارجۀ ایران و نمایندۀ امور خارجۀ اتحادیۀ اروپا دیدار کرد

neshananews

19 June 2021

وزارت خارجه اعلام کرده که محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجۀ کشور با جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران و جوزیف بوریل، نمایندۀ امور خارجی اتحادیۀ اروپا در ترکیه دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه امروز (شنبه، 29 جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این دیدارها به صورت جداگانه در حاشیۀ نشست مجمع دیپلماسی «آنتالیا» در ترکیه صورت گرفته است.

در خبرنامۀ وزارت امور خارجه آمده است که آقای اتمر با وزیر خارجۀ ایران روی روابط کابل با تهران و روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است. به نقل از این خبرنامه، وزیر خارجۀ ایران در این دیدار تعهد کرده که کشورش در روند صلح افغانستان همکاری خواهد کرد.

از سوی دیگری، دیدار آقای اتمر با نمایندۀ امور خارجی اتحادیۀ اروپا به چگونه‌گی ادامۀ همکاری‌ها میان افغانستان و اتحادیۀ اروپا پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، متمرکز بوده است. بر اساس این خبرنامه، دو جانب در این دیدار توافق کرده‌اند که یک گروه کاری مشترک میان افغانستان و اتحادیۀ اروپا تشکیل شود تا زمینه‌های همکاری مشترک پس از خروج نیروهای خارجی را بررسی کنند.

همکاری در بخش پناهنده‌گان و ادامۀ همکاری‌های مالی اتحادیۀ اروپا از افغانستان پس از یازدهم سپتمبر شامل بررسی این گروه کاری مشترک خواهد بود.

گفتنی است که این دیدارها در حاشیۀ مجمع دیپلماسی «آنتالیا» در ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که این نشست روز گذشته در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شده است. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و محمدحنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور در این نشست اشتراک کرده‌اند.