هلمند

ادامۀ درگیری‌های مسلحانه در هلمند؛ 23 جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

neshananews

13 October 2020

مسوولان محلی در ولایت هلمند از جریان عملیات تصفیه‌یی در ولسوالی‌های نادعلی، سنگین و شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که در جریان این عملیات 23 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌یی مقام ولایت هلمند امروز (سه‌شنبه، 22 میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که عملیات تصفیه‌یی نیروهای امنیتی در منطقۀ باباجی از مربوطات ولسوالی نادعلی و ولسوالی سنگین این ولایت به شدت ادامه دارد. خبرنامه می‌افزاید که چهار پاسگاه امنیتی که در جریان دو روز گذشته به دست طالبان سقوط کرده بود، اکنون دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است.

در این خبرنامه آمده است که 23 جنگ‌جوی طالبان در جریان عملیات هوایی و زمینی ارتش در ولسوالی‌های نادعلی، سنگین و شهر لشکرگاه کشته شده و شش تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

به نقل از این خبرنامه، والی هلمند اطمینان می‌دهد که مناطقی که روزهای پیش در ولسوالی‌های نادعلی و سنگین و مرکز ولایت هلمند به دست طالبان سقوط کرده بود، دوباره به تصرف نیروهای امنیتی کشور درآمده‌اند.

گفتنی است جنگ‌جویان گروه طالبان در دو روز گذشته حمله‌های سنگینی را بر مرکز و ولسوالی‌های ولایت هلمند انجام داده‌اند. درگیری‌های مسلحانه میان طالبان و نیروهای امنیتی، زیان سنگینی بر زیرساخت‌های امنیتی در این ولایت به جا گذاشته است. افزون براین، ریاست مهاجرین و عودت‌کننده‌گان در ولایت هلمند می‌گوید که پس از حملۀ طالبان بر بخش‌هایی از این ولایت، بیش از 400 خانواده در شهر لشکرگاه از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

شدت خشونت‌ها در ولایت هلمند در حالی اعمال می‌شود که طالبان در توافق با امریکا تعهد سپرده‌اند که حمله‌های‌شان را بر شهرها متوقف خواهند کرد. از همین‌رو، سفارت امریکا در کابل بامداد امروز در خبرنامه‌یی از طالبان خواسته است که نبرد در ولایت هلمند را فوراً متوقف کنند. گروه طالبان اما تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.