مارشال دوستم

ادامۀ درگیری‌ها در شاهراه جوزجان – بلخ پای مارشال دوستم را به میدان نبرد کشاند

ادامۀ نبرد ده روزه میان نیروهای امنیتی و دفاعی با جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی‌های آقچه و فیض‌آباد ولایت جوزجان پای مارشال دوستم را به میدان نبرد کشانده است.

مارشال عبدالرشید دوستم بامداد امروز (شنبه، پانزدهم جوزا) با نیروهایش به میدان جنگ در مسیر شاهراه جوزجان – بلخ حضور یافته است. او قرار است نیروهای امنیتی و سربازان زیر فرمانش را در نبرد با جنگ‌جویان گروه طالبان رهبری کند.

آقای دوستم در حالی به میدان نبرد رفته که بر اساس گزارش‌های امنیتی یک قرارگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان به دست طالبان سقوط کرده است.

طالبان با نشر خبرنامه‌یی می‌گویند که آنان هشت نیروهای امنیتی را در این قرارگاه کشته‌اند و سیزده سرباز دیگری را اسیر گرفته‌اند.

یک منبع امنیتی در جوزجان سقوط این قرارگاه به دست طالبان را تأیید می‌کند، اما جزییات بیشتری به دست نمی‌دهد. مسوولان امنیتی جوزجان تاکنون به گونۀ رسمی در این باره چیزی نگفته‌اند.

مارشال عبدالرشید دوستم در این اواخر بیشتر در نبرد با طالبان می‌کوشد. او از این پیش نیروهایش را به ولسوالی آقچۀ جوزجان نیز فرستاده است. نیروهای آقای دوستم در حالی به میدان جنگ وارد می‌شوند که آقای دوستم از این پیش بارها گفته است، اگر به او فرصت داده شود، سمت شمال را از وجود طالبان پاک‌سازی خواهد کرد.