مسجدی

ادعاهای ضدونقیض دربارۀ تخریب یک مسجد و یک مدرسۀ دینی در بلخ

مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که گروه طالبان یک مسجد و یک مدرسۀ دینی را در منطقۀ «فلاس‌پوش» ولسوالی بلخ  ولایت بلخ با پرتاب هاوان تخریب کرده‌اند. گروه طالبان اما ادعا دارند که این مسجد و مدرسۀ دینی از سوی نیروهای امنیتی تخریب شده است.

محمدحنیف رضایی، مسوول رسانه‌یی قول اردوی 209 شاهین در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان روز گذشته (جمعه، دوازدهم ثور) مسجد و مدرسۀ «منهاج العلوم» را تخریب کردند. به گفته او، جنگ‌جویان گروه طالبان زمانی دست به این اقدام زده‌اند که ملاامام این مسجد به آنان گوش‌زد کرده است که در ماه رمضان از جنگ و خشونت دست بردارند. در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.

 گروه طالبان اما با نشر خبرنامه‌یی ادعا کرده‌اند که این مدرسه‌ و مسجد بر اثر پرتاب توپ‌های دستی نیروهای امنیتی تخریب شده است. مسوولان ارتش می‌گویند که روز گذشته نیروهای امنیتی هیچ درگیری مسلحانه با جنگ‌جویان گروه طالبان در روستای فلاس‌پوش نداشته‌اند. آقای رضایی می‌افزاید که طالبان با استفاده از این وضعیت بالای نیروهای امنیتی اتهام وارد می‌کنند.

این در حالی‌ است که حملات تهاجمی طالبان مسلح در یک ماه پسین در شمال کشور نسبت به گذشته افزایش یافته است. در این حملات بیش‌تر افراد ملکی زیان‌مند می‌شوند.