شاهراه بغلان کندز

ادعای تلفات سنگین بر طالبان از سوی نیروهای امنیتی در بغلان

neshananews

18 May 2021

مقام‌های ارتش در شمال کشور می‌گویند که نیروهای امنیتی حمله‌های تهاجمی طالبان بالای شهر جدید بغلان را عقب زده و به این گروه تلفات سنگینی وارد کرده‌اند.

صفی‌الله محمدی، فرمانده لوای کماندو در شمال کشور می‌گوید که طالبان شب گذشته (دوشنبه، ۲۷ ثور) بر بخش‌هایی از شهر بغلان حمله کردند، اما این حمله‌ها با وارد کردن تلفات سنگینی به این گروه عقب زده شده است.

آقای محمدی می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف، چهل جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌‌اند. به سخن او، تهدیدهای امنیتی این گروه بر شاهراه عمومی کندز – بغلان نیز برطرف شده است.

این مقام امنیتی می‌افزاید که شاهراه کندز – بغلان هم‌اکنون به روی ترافیک باز شده و تلاش‌ها برای تصفیۀ بخش‌های دیگری این شاهراه از وجود طالبان جریان دارد.

فرمانده لوای کماندو در شمال خاطرنشان می‌سازد که طالبان بخش‌هایی از مسیر این شاهراه را ماین فرش کرده‌اند و از همین‌رو، نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از تلفات ملکی با احتیاط لازم به پیش می‌روند.

گروه طالبان اما تاکنون در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

طالبان از دو هفته به این‌سو حمله‌های تهاجمی را بر بخش‌هایی از ولایت کندز شدت بخشیده‌اند. در تازه‌ترین مورد پس از آتش‌بس موقت در روزهای عید، حمله‌های تهاجمی این گروه بر شهر جدید بغلان نیز شدت گرفته است. نیروهای امنیتی اما از دفع این حمله‌ها اطمینان می‌دهند.