گرزیوان

ارتش: از یک حملۀ گروه طالبان در فاریاب جلوگیری شد

neshananews

05 August 2020

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که از یک حملۀ گروهی طالبان در ولسوالی‌های دولت‌‌آباد و گرزیوان ولایت فاریاب جلوگیری شده و مسوول عشر و ذکات این گروه برای ولایت فاریاب نیز کشته شده است.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (چهارشنبه، پانزدهم اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «گروهی از جنگ‌جویان طالبان مسلح عصر دیروز قصد حمله بر پاسگاه‌های امنیتی را در روستای شش‌پر در ولسوالی دولت‌آباد و مربوطات ولسوالی گرزیوان داشتند.» آقای رضایی می‌افزاید که نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی‌های دولت‌آباد و گرزیوان با کمک نیروهای هوایی ارتش این حملۀ طالبان را خنثا ساختند.

به گفتۀ سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین، در نتیجۀ درگیری که میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان صورت گرفت، چهار جنگ‌جوی طالبان به شمول مولوی رفیع، مسوول عشر و ذکات طالبان برای ولایت فاریاب کشته شده و هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.

این نخستین درگیری مسلحانه میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی پس از آتش‌بس سه روزه در ولایت فاریاب به شمار می‌رود. گروه طالبان در ارتباط به این موضوع تاکنون به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.