2277238

ارتش دو موضع طالبان را در کندز تخریب کرد

عرفان برزگر

31 December 2019

نیروهای ارتش کشور می‌گویند، دو قرار گاه مهم گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در ولایت کندز تخریب شده و به افراد این گروه تلفات وارد شده است.

قول اردوی 217 پامیر با نشر اعلامیۀ خبری گفته است که نیروهای هوایی دو موضع طالبان را در ولسوالی چهاردره و شهر کندز از بین برده اند.

در اعلامیه آمده است، شب گذشته نیروهای هوایی حمله‌یی را در روستای اورته‌بلاق ولسوالی چهاردره انجام دادند که در نتیجه قرارگاه مولوی عبدالخالق یکی از فرماندهان برجستۀ طالبان از بین رفته است. هم‌چنان در یک حملۀ دیگر نیروهای ارتش در ولسوالی خان‌آباد دلبر مشهور به یاسین، مسوول محبس طالبان با دو تن از افرادش کشته شده و یک عضو مهم این گروه به نام عبدالله زخمی شده است.

از سوی دیگر بامداد امروز نیروهای امنیتی در روستای بزقندهاری شهر کندز بالای یک قرارگاه طالبان حمله کرده و آن را منهدم ساخته اند. در این حملۀ ارتش، 4 موترسیکل مربوط به گروه طالبان نیز حریق شده و 12 حلقه ماین دست‌ساخت این گروه نیز کشف و خنثی شده است.

عملیات نیروهای امنیتی کشور در ولایت کندز از یک ماه به این‌سو جریان دارد و به تازه‌گی عملیات سرکوب طالبان در ولسوالی دشت‌قلعه تخار نیز در حال پی‌گیری است.

دفتر مطبوعاتی پولیس تخار می‌گوید، دست کم 17 جنگجوی طالب در این عملیات کشته شده و بسیاری مناطق به دست نیروهای امنیتی افتاده است.