ارتش at 14.01.24

ارتش: نیروهای کماندو سه روستای ولایت سرپل را از وجود طالبان پاک‌سازی کردند

neshananews

07 July 2021

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده که در پی عملیات زمینی نیروهای کماندو در مسیر شاهراه شماره یک سرپل – جوزجان، سه روستا از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاک‌سازی شده‌اند. در جریان نبرد میان دو طرف، هفت جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و سیزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این عملیات شب گذشته (سه‌شنبه، پانزدهم سرطان) در شاهراه شماره یک سرپل – جوزجان راه اندازی شده است. بر اساس خبرنامۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهین، روستاهای بهسود، خرابه و قراغو از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان تصفیه شده‌اند.

مسوولان ارتش در این خبرنامه از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی چیزی نگفته‌اند. گروه طالبان نیز تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌ است.

این در حالی است که نیروهای هوایی ارتش دیروز مواضع و تجمع گروه طالبان را در مسیر شاهراه شماره یک جوزجان – سرپل آماج قرار دادند.

بر اساس گزارش‌های ارتش، در جریان یک‌شبانه روز گذشته مواضع طالبان در ولایت‌های بلخ، سمنگان، جوزجان، فاریاب و سرپل آماج حمله‌های هوایی قرار گرفته‌اند. بخش‌هایی از شاهراه شماره یک سرپل – جوزجان از سه هفته به این‌سو در کنترل گروه طالبان قرار دارد.