حمله هوایی ارتش

ارتش: یک فرمانده کلیدی طالبان در فاریاب کشته شد

neshananews

29 May 2021

مسوولان ارتش در شمال کشور از راه‌اندازی حملۀ هوایی بر یک تجمع طالبان در ولایت فاریاب خبر می‌دهند. در پی این حملۀ هوایی احسان‌الله مشهور به «توفان» فرماندۀ کلیدی طالبان در ولسوالی خواجه ‌سبزپوش این ولایت با دو تن از همراهانش کشته شده است.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی پایگاه ۲۰۹ شاهین در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این فرمانده طالبان شام دیروز (جمعه، هفتم ثور) با افرادش در روستای بادغیسی از مربوطات ولسوالی خواجه ‌سبزپوش آماج حملۀ هوایی ارتش قرار گرفته است.

آقای رضایی می‌افزاید که ارتش یک تجمع بزرگ طالبان را در این روستا آماج حملۀ هوایی قرار داده است. در این حملۀ هوایی دو جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس معلومات ارتش، این فرمانده طالبان با افرادش مسوولیت فعالیت‌های ضددولتی را در ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب برعهده داشته است. منابع امنیتی همچنان می‌گویند که آقای توفان ولسوال نام‌نهاد و فرمانده نظامی طالبان در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب نیز بوده است.

ارتش در حالی از کشته شدن یک فرمانده کلیدی طالبان در ولایت فاریاب خبر می‌دهد که بر اساس گزارش‌های امنیتی دو روز پیش یگانه پاسگاه نیروهای امنیتی دولت در روستای بادغیسی تغییر موقعیت داده است. بادغیسی یکی از روستاهای مهم در ولسوالی خواجه ‌سبزپوش ولایت فاریاب به شمار می‌رود. این روستا هر از گاهی شاهد درگیری‌‌های پیچیده میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان است.