ارگ ریاست جمهوری

ارگ: افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان امیدواری‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم را خدشه‌دار می‌سازد

neshananews

12 July 2020

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که افزایش خشونت‌های اخیر از سوی گروه طالبان، امید مردم و جامعۀ جهانی را برای آغاز مذاکرات مستقیم و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه‌دار می‌سازد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری امروز (یک‌شنبه، ۲۲سرطان) در توییتی نوشته است: «افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انفجار ماین‌های کنار جاده‌یی طالبان که قربانی آن مردم‌اند و هدف‌گیری کارمندان دولت، امید و انتظار مردم ما و جامعۀ جهانی را برای آغاز گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه‌دار می‌سازد.» آقای صدیقی تأکید می‌کند که زمان آن فرا رسیده است تا گروه طالبان دست از خشونت بردارند و به گونۀ واقعی وارد روند صلح شوند.

همزمان با این، دفتر شورای امنیت ملی کشور در واکنش به کشته‌شدن افراد ملکی در ولایت غزنی، می‌گوید که گروه طالبان در نقاط مختلف کشور خشونت‌های‌شان را در برابر شهروندان کشور افزایش داده‌اند و این اقدام آنان آغاز گفت‌وگوهای مستقیم را «مختل و دشوار» ساخته‌ است.

این همه در حالی است که در این اواخر خشونت‌های جنگی از سوی گروه طالبان افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد بر اساس خبرنامۀ دفتر رسانه‌یی والی غزنی، روز گذشته موتر افراد ملکی در ولسوالی جغتوی ولایت غزنی با ماین کنار جاده‌یی گروه طالبان برخورد کرده است که در این رویداد شش فرد ملکی به شمول کودکان کشته شده و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند.