حمله انتحاری

از حملۀ انتحاری منسوب به داعش در ولایت ننگرهار جلوگیری شد

neshananews

27 September 2020

ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که سربازان قطعۀ خاص این ریاست در یک عملیات هدف‌مند از یک حملۀ سازمان یافتۀ انتحاری در ولایت ننگرهار جلوگیری کرده‌اند. این حملۀ انتحاری قرار بود از سوی شاخۀ خراسان گروه داعش انجام شود.

ریاست امنیت ملی شام امروز (یک‌شنبه، ششم میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که در این عملیات رحیم‌الله مشهور به قاری قاسم، مسوول انفجارهای‌ شهری در سطح ولایت ننگرهار همراه با شش تن از اعضای گروه منسوب به شاخۀ خراسان گروه داعش بازداشت شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که این گروه قرار بود در یک برنامۀ سازمان‌یافته بر نشست مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی، بزرگان قوم و چهره‌های مطرح ولایت ننگرهار، حمله انتحاری انجام بدهند.

در این خبرنامه همچنان آمده است که در این عملیات قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی چندین صوب جلیقه انتحاری، مقداری از مواد انفجاری، سلاح‌های سبک و سنگین از جمله راکت‌انداز نیز کشف و ضبط شده است.

این در حالی است که از این پیش مسوولیت حمله بر زندان مرکزی ولایت ننگرهار را نیز شاخۀ خراسان گروه داعش به دوش گرفته است. این حمله در وسط ماه اسد انجام شد در نتیجۀ آن ۲۱ تن کشته شده و ۲۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.