اسکات میلر

اسکات میلر: به هر نوع حملۀ نظامی علیه نیروهای خارجی پاسخ قاطعانه می‌دهیم

neshananews

02 May 2021

جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان در واکنش به حملۀ راکتی بر میدان‌ هوایی قندهار می‌گوید که به هر نوع حملۀ نظامی در برابر نیروهای ایتلاف پاسخ قاطعانه داده خواهد شد.

آقای میلر شب گذشته (شنبه، یازدهم ثور) در یک نوار تصویری می‌گوید که حملۀ راکتی عصر روز گذشته بر میدان هوایی قندهار یک اشتباه بزرگی بوده است. آقای میلر می‌افزاید که نیروهای ایتلاف بین‌المللی ابزارهای پیش‌رفتۀ نظامی در اختیار دارند و می‌توانند به هر نوع حملۀ نظامی پاسخ قاطعانه بدهند.

همزمان با این، سانی لگیت، سخنگوی فرماندهی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان نیز حملۀ نظامی بر میدان هوایی قندهار را تأیید می‌کند.

این حملۀ راکتی عصر دیروز بر میدان هوایی قندهار، جایی که شماری از نیروهای امریکایی مستقر هستند صورت گرفته است. هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این در حالی است که بر اساس توافق صلح دوحه، نیروهای خارجی می‌‌بایست تا یازدهم ثور امسال (دیروز) افغانستان را ترک می‌کردند. واشنگتن اما این روند را برای پنج ماه دیگری به تعویق انداخته است.

گروه طالبان نیز قبلاً اعلام کرده که پس یازدهم ثور امسال حملات خود را در برابر نیروهای خارجی از سر خواهد گرفت. اما تاکنون روشن نیست که حملۀ راکتی دیروز بر میدان هوایی قندهار کار طالبان بوده است و یا خیر.