زخمی

اصابت راکت بر خانه‌های رهایشی در هرات یک کشته و هفت زخمی برجای گذاشت

عاطفه غفوری

13 June 2020

مسوولان محلی ولایت هرات می‌گویند که اصابت راکت بر خانه‌های رهایشی در این ولایت جان یک جوان 24 ساله را گرفت و هفت زخمی دیگر برجای گذاشت. به سخن آنان، این راکت به گونۀ عمدی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان بر روستای تیموری، شلیک شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که این رویداد شام دیروز (جمعه، ۲۳ جوزا) در ولسوالی گلران این ولایت اتفاق افتاده است. با این حال، عبدالغنی نوری، ولسوال گلران در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که شماری از زخمیان این رویداد را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. به گفتۀ او، شدت جراحت وارده بر زخمیان این رویداد به حدی است که منجر به قطع عضو شماری از آسیب‌دیده‌گان شده است. او اما دربارۀ این که همۀ آسیب‌دیده‌گان اعضای یک خانواده هستند و یا خیر، جزییات ارایه نمی‌کند.

ولسوال گلران می‌افزاید که طالبان درحالی بر خانه‌های رهایشی راکت پرتاب کرده‌اند که شماری از باشنده‌گان روستای «تیموری» این ولسوالی به دلیل فقر اقتصادی از دادن غذا و سرپناه به جنگ‌جویان طالبان خودداری کرده‌اند.

در همین حال، محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانۀ مرکزی هرات وضعیت شماری از زخمیان این رویداد را نگران‌کننده توصیف می‌کند.

هرچند گروه طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند، اما منابع محلی در ولسوالی گلران به خبرنگار نشانه می‌گوید که عاملان این رویداد از سوی فرماندهان ارشد طالبان بازداشت شده‌اند.

گلران در شمال‌غرب هرات از ولسوالی‌های نا‌امن این ولایت به شمار می‌رود. گروه طالبان در منطقۀ «توتیچی» این ولسوالی پایگاه‌ دایمی ایجاد کرده‌اند.