راکت

اصابت 14 فیر راکت در نقاط مختلف شهر کابل 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

neshananews

21 November 2020

فرماندهی پولس ولایت کابل می‌گوید که در نتیجۀ اصابت چهارده فیر راکت در چهار ناحیۀ شهر کابل سه نفر جان باخته و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند. بیش‌ترین قربانیان این راکت‌پراکنی‌ها را افراد ملکی تشکیل می‌دهند.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل می‌گوید که این راکت‌ها حوالی ساعت 08:50 بامداد امروز (شنبه، اول قوس) بر مناطق رهایشی در مربوطات حوزه‌های دوم، چهارم، دهم و یازدهم امنیتی شهر کابل اصابت کرده‌اند.

آقای فرامرز توضیح می‌دهد که نُه فیر راکت در ساحات برج برق چهارقلعه، کوچۀ طاهری، نعمت پلازا، در نزدیکی دانشگاه سلام و چهارراهی گل‌سرخ از مربوطات حوزۀ چهارم و چهارراهی صدارت، پل‌ باغ ‌عمومی، جادۀ سپین‌زر و در نزدیکی آرشیف ملی از مربوطات حوزۀ دوم امنیتی شهر کابل اصابت کرده‌اند.

به گفتۀ آقای فرامرز پنج فیر راکت دیگر در ساحات لیسۀ مریم و پنج‌صد فامیلی از مربوطات حوزۀ یازدهم و بر مناطق رهایشی در حوزۀ دهم امنیتی این شهر برخورد کرده‌اند.

سخنگوی پولس کابل خاطرنشان می‌سازد که تاکنون سه تن در پی این رویدادها جان باخته و یازده تن دیگر زخم برداشته‌اند. بیش‌ترین قربانیان این راکت‌پراکنی‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

تاکنون فرد و یا گروهی مسوولیت این راکت‌پراکنی‌ها را بر عهده نگرفته است. از سوی دیگر دو رویداد انفجاری دیگر نیز بامداد امروز در شهر کابل به وقوع پیوسته است. در نتیجۀ این دو انفجار ناشی از ماین مقناطیسی در کابل یک منسوب امنیتی کشته شده و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.