طالبان

افزایش حمله‌های طالبان بر ولسوالی شکردرۀ کابل ده‌ها خانواده را بی‌جا ساخته است

neshananews

17 August 2020

افزایش حمله‌های تهاجمی گروه طالبان بر روستاهای ولسوالی شکردرۀ کابل، ده‌ها خانواده را آواره ساخته است.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان امروز (دوشنبه، ۲۷ اسد) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که شماری از این خانواده‌ها به مرکز پایتخت و شمار دیگری به ولسوالی‌های کابل پناه برده‌اند. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان اما آمار دقیق این بی‌جاشده‌گان را تاکنون همه‌گانی نکرده است. مسوولان این وزارت می‌گویند که پس از بررسی‌های لازم، شمار خانواده‌های بی‌جاشده را ثبت و همه‌گانی خواهند کرد.

شکردره بزرگ‌ترین ولسوالی‌ کابل شمرده می‌شود و در قسمت شمالی شهر کابل واقع شده است. این ولسوالی حدود 30 کیلومتر با مرکز پایتخت فاصله دارد.

با این حال، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌یی از برگشت دوبارۀ امنیت به این ولسوالی خبر می‌دهد. در خبرنامۀ وزارت دفاع ملی آمده است که در پی عملیات مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در ولسوالی شکردرۀ ولایت کابل، همۀ ساحات و روستاهای این ولسوالی از وجود تروریستان پاک‌سازی شده است.

بر اساس معلومات وزارت دفاع، در این عملیات پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دو تن دیگر آنان به شمول یکی از فرماندهان این گروه زخمی شده‌اند. خبرنامۀ وزارت دفاع می‌افزاید که 22 جنگ‌جو و 3 سرگروه طالبان که از بخش‌های دیگر کشور به ولسوالی شکردره آمده بودند، نیز بازداشت شده‌اند.