انفجار هرات

انفجار مرگ‌بار در شاهراه هرات – اسلام‌قلعه جان سه سرباز پولیس را گرفت

neshananews

04 July 2020

مسوولان محلی ولسوالی کهسان هرات از وقوع یک انفجار در مسیر شاهراه هرات – اسلام‌قلعه خبر می‌دهند.

امین‌الله هفت‌بلا، ولسوال کهسان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این انفجار چاشت امروز (شنبه، چهاردهم سرطان) در منطقۀ «تیرپُل» این ولسوالی رخ داده است. آقای هفت‌بلا می‌افزاید که این انفجار، تانک حامل نیروهای پولیس فرماندهی امنیه کهسان را هدف قرار داده است. به سخن او، بر اثر این رویداد سه سرباز پولیس کشته شده و دو سرباز دیگر زخم برداشته‌اند.

ولسوال کهسان خاطرنشان می‌سازد که این سربازان پولیس در حاشیۀ شاهراه سرگرم تأمین امنیت این مسیر بودند که با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرده‌اند.

شاهراه هرات – اسلام‌قلعه که تا چندی پیش از امن‌ترین مسیرهای عبور و مرور مسافران و نیروهای امنیتی بود. این شاهراه اما در ماه‌های پسین شاهد افزایش رویدادهای امنیتی می‌باشد. حدود پانزده روز پیش نیز انفجار موتر حامل سربازان پولیس در این مسیر، سه کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

در همین پیوند، شماری از کارمندان گمرک هرات بامداد امروز نسبت به آن‌چه افزایش ناامنی و اختطاف کارمندان گمرک در این مسیر عنوان می‌کنند، دست به اعتصاب کاری زدند. شاهراه هرات – اسلام‌قلعه یکی از مسیرهای اصلی واردات و صادرات کالا و نیز رفت‌وآمد مسافران به ایران است.