وزارت-داخله؛-در-قراردادهای-این-وزارت-فساد-وجود-دارد-

بازداشت دو گروه تروریستی؛ پولیس کابل از دو حملۀ مسلحانه بر عزاداران محرم جلوگیری کرد

neshananews

27 August 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که نیروهای قطعۀ خاص پولیس کابل با اجرای دو عملیات هدف‌مند و جداگانه دو گروهی از ترویستانی را بازداشت کرده است که قصد سازماندهی حمله بر عزاداران محرم را داشتند.

وزارت امور داخله در خبرنامه‌یی آورده است که این عملیات شب گذشته (چهارشنبه، پنجم سنبله) در مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل اجرا شده است. به نقل از خبرنامه، در نتیجۀ این عملیات یک گروه تروریستی نُه نفری به شمول یک زن بازداشت شده است. مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که این گروه قصد حمله بر عزاداران محرم در منطقۀ «کوتۀ سنگی» را داشتند. از نزد این افراد دو واسکت بمب‌گذاری شده و شش حلقۀ بمب دستی دریافت شده است.

خبرنامۀ وزارت امور داخله می‌افزاید که این نیروها عملیات دیگری را در مربوطات حوزۀ دوازدهم امنیتی شهر کابل انجام دادده‌اند که در نتیجۀ آن یک گروه «تروریستی» پنج نفری بازداشت شده‌اند.

این دو گروه در حالی بازداشت شده‌اند که عزاداران محرم در حال اجرای برنامه‌های مذهبی هستند. با این حال، وزارت امور داخله اطمینان می‌دهد که پولیس ملی کشور با همۀ توان تدابیر شدید امنیتی را به منظور گرامی‌داشت از ایام عاشورا حسینی در کابل روی دست گرفته‌اند و به هیچ گروه تروریستی اجازه نخواهند داد که امنیت این مراسم را مختل بسازد.