656757565657557757

برخورد هفت گلولۀ توپ دیسی بر شهر میمنه جان یک کودک و دو زن را گرفته است

neshananews

26 July 2021

مسوولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که برخورد هفت‌ گلولۀ توپ‌ دیسی بر نقاط مختلف شهر میمنه، مرکز این ولایت جان یک کودک و دو زن را گرفته است. این گلوله‌های توپ دیسی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان شلیک شده‌اند.

روح‌الله خلیل اوغلو، فرمانده پولیس فاریاب امروز (دوشنبه، چهارم اسد) می‌گوید که طالبان شام دیروز هفت گلولۀ توپ دیسی را بر نقاط مختلف شهر میمنه پرتاب کرده‌اند. فرمانده پولیس فاریاب می‌افزاید که همۀ این گلوله‌ها بر خانه‌های رهایشی و دکان‌های کسبه‌کاران برخورد کرده‌اند.

آقای خلیل اوغلو بیان می‌کند که در این رویداد به ساختمان‌های نظامی و دولتی هیچ آسیبی نرسیده است. پیش از این محمد‌کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری نشانه گفته بود که چهار فرد ملکی در نتیجۀ برخورد این گلوله‌ها زخمی شده‌اند.

مسوولان امنیتی در فاریاب خاطرنشان می‌سازند که مواضع پرتاب این گلوله‌های توپ دیسی طالبان در سمت جنوب شهر میمنه از سوی نیروهای دولتی نابود شده است. گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان این گلوله‌ها را به منظور هدف قرار دادن میدان هوایی و ساختمان‌های نظامی پرتاب کرده‌اند. اما پولیس فاریاب تخریب میدان‌ هوایی و ساختمان‌های نظامی را رد می‌کند.

این نخستین‌ بار است که طالبان شهر میمنه را با انداخت گلوله‌های توپ دیسی هدف قرار می‌دهند.