هاوان

برخورد گلولۀ هاوان بر یک مراسم عروسی در کاپیسا هفت کشته برجای گذاشت

neshananews

30 May 2021

مسوولان محلی در ولایت کاپیسا تأیید می‌کنند که برخورد گلولۀ هاوان بر یک مراسم عروسی در مربوطات ولسوالی تگاب این ولایت جان دست‌کم هفت تن را گرفته است.

عبدالشایق شورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت 06:30 شام دیروز (شنبه، هشتم جوزا) در روستای «اناجوی» از مربوطات ولسوالی تگاب رخ داده است.

آقای شورش می‌افزاید که این گلولۀ هاوان هنگام درگیری مسلحانه میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی از سوی جنگ‌جویان طالبان شلیک شده و بر یک خانۀ رهایشی برخورد کرده است. به گفتۀ او، در این خانۀ رهایشی یک مراسم عروسی جریان داشت که به ماتم بدل شده است.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا خاطرنشان می‌سازد که در پی اصابت این هاوان هفت فرد ملکی کشته شده و چهار تن دیگری زخم برداشته‌اند.

گروه طالبان تاکنون مسوولیت پرتاب این گلولۀ هاوان را بر عهده نگرفته است.

کاپیسا در شرق کشور از ولایت‌های نسبتاً امن به شمار می‌رود. شماری از ولسوالی‌های این ولایت گواه حضور کم‌رنگ جنگ‌جویان طالبان است.

دیروز موتر حامل استادان دانشگاه البیرونی در کاپیسا در مسیر راه با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرد. در این رویداد چهار تن از استادان و کارمندان این دانشگاه جان باختند و هشت تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.