IMG-20200727-WA0017 (1)

برنامه میثاق امنیتی؛ پنج مامور وزارت فواید عامه بازداشت شده‌اند

neshananews

27 July 2020

وزارت امور داخله کشور می‌گوید که در راستای تحقق برنامۀ میثاق امنیتی در سه هفتۀ اخیر در کابل، شش تیم سیار با معلومات الکترونیکی در دروازه‌های ورودی شهر کابل و نقاط مختلف این شهر توظیف شده‌اند. مسوولان در این وزارت می‌گویند که در نتیجۀ اجراآت در مسیر شاهراه کابل- چهار آسیاب، ۱۶ نفر از جمله پنج مامور وزارت فواید عامه و ۱۱ مسلح غیر مسوول که در هم‌دستی با مامورین وزارت فواید عامه دست به اخاذی می زدند؛ بازداشت گردیده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز(دوشنبه، ۶اسد) در یک کنفرانس خبری در کابل افزود: در نتیجۀ همکاری مردم با پولیس، گزمه‌های مخفی پولیس و اقدامات بالای اهداف تثبیت شده جرایم؛ مجموعا ۱۲۷ نفر شامل ۱۱ باند گروپ و ۵۹ تن دیگر به مظنونیت قتل، سرقت‌های مسلحانه، چپاولگری، زورگیری، و سایر جرایم بازداشت شدند. به گفته وی، ۲۰ تن از این افراد بر اساس معلومات مردم شناسایی و بازداشت شده‌اند. همچنان ۴۳۲ ولگرد که باعث آزار واذیت مردم می گردیدند؛ از نقاط مختلف شهر کابل جمع آوری شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که در میان این بازداشتی‌ها، ۲۶ نفر از جمله قوماندان کندک دروازه‌ها با ۶ هم‌دستش به ارتباط اخاذی و فساد، یک سرباز به اتهام اختطاف، سه کارمند جنایی به اتهام بد رفتاری و قتل، یک کارمند جرایم به اتهام قاچاق مواد مخدر و ۱۴ پولیس، به اتهام سوء استفاده و فساد اداری نیز شامل‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله همچنان گفت که بر اساس ارزیابی صورت گرفته در سه هفته اخیر، جمعا ۵۳۲ واقعه جنایی در سطح کشور به وقوع پیوسته که از جمله ۳۵۱ واقعه آن کشف و در قبال آن ۶۰۰ مظنون بازداشت شده‌اند.

به گفته او، ریاست امنیت داخلی که کنترول پولیس را بر عهده دارد در سراسر کشور در ماه سرطان ۱۲۸ منسوب پولیس و ۱۴ فرد ملکی را در پیوند به قضایای فساد، جرایم جنایی و ارتباط با دشمن بازداشت کرده و دوسیه‌های آنان  څارنوالی نظامی سپرده شده است.

آرین یادآوری کرد که تا اکنون نزدیک به ۷۰ میثاق امنیتی در سطح شهر و ولسوالی‌های کابل با مردم امضا گردیده که طی آن در ساحات مذکور واقعه‌ای صورت نگرفته است.