عبدالله و ناتو

تلاش‌ها برای کاهش میزان خشونت؛ عبدالله با نمایندۀ ملکی ناتو صحبت کرد

neshananews

18 October 2020

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با استفانو پونته‌کورو، نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان دربارۀ کاهش میزان خشونت‌ها در کشور گفت‌وگو کرده است.

شورای عالی مصالحۀ ملی با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این دیدار عصر دیروز (شنبه، 26 میزان) در قصر سپیدار صورت گرفته است. به نقل از خبرنامه، دو جانب روی کاهش خشونت‌ها در کشور و آخرین پیشرفت‌ها در روند صلح صحبت کرده‌اند.

بر اساس معلومات شورای عالی مصالحۀ ملی، نمایندۀ ملکی ناتو در این دیدار بر لزوم کاهش چشم‌گیر خشونت‌ها و پایان درگیری‌های مسلحانه در کشور تأکید کرده است.

این در حالی است که در بیش از یک هفتۀ گذشته طالبان حمله‌های خود را بر ولایت جنوبی هلمند افزایش داده‌اند. حمله‌یی که حدود ده هزار خانواده را از خانه‌های‌شان بی‌جا کرده است. این حمله از سوی دولت افغانستان، سفارت امریکا و سفارت کانادا در کابل محکوم شده است. همچنان سفارت بریتانیا خواستار توقف جنگ در این ولایت شده است.

در اوج این خشونت‌ها اما زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور صلح افغانستان مدعی شده است که طالبان را به کاهش خشونت‌ها متقاعد ساخته است. اما تاکنون از کاهش خشونت‌ها خبری نیست. گروه طالبان نیز تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.