حمله هوایی

تلفات سنگین طالبان در شمال؛ 25 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند

neshananews

06 February 2021

قول اردوی 209 شاهین اعلام کرده است که در پی چندین عملیات هوایی ارتش در ولایت‌های بلخ، فاریاب و سرپل دست‌کم 25 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و 20 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین امروز (شنبه، هژدهم دلو) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که 10 جنگ‌جوی گروه طالبان شب گذشته در یک حملۀ هوایی ارتش در روستای «غزاری» از مربوطات ولسوالی خواجه‌سبزپوش ولایت فاریاب کشته شده و هفت تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

‌خبرنامۀ قول اردوی 209 شاهین می‌افزاید که در یک حملۀ هوایی دیگری که عصر دیروز بر یک تجمع جنگ‌جویان گروه طالبان در ساحۀ «ولسوالی کهنه» از مربوطات ولسوالی چمتال ولایت بلخ راه‌اندازی شد، یازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و هشت تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند.

بر اساس این خبرنامه، همچنان در حملۀ هوایی دیگری که در ساحۀ طیاره‌میدان از مربوطات ولسوالی سوزمه قلعۀ ولایت سرپل راه‌اندازی شد، دست‌کم چهار جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و پنج تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین در این خبرنامه خاطرنشان می‌سازد که عملیات‌های یاد شده پس از آن راه‌اندازی شده‌اند که جنگ‌جویان گروه طالبان برنامۀ حمله بر قرارگاه‌های نیروهای ارتش ملی را در این مناطق روی دست داشتد.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

قابل ذکر است که در جریان زمستان جاری درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش و گروه طالبان در ولایت‌های شمالی کشور تا حدودی کاهش یافته است، اما به تازه‌گی گزارش شده است که طالبان جنگ‌جویانش را دوباره به شدت بخشیدن جنگ تشویق کرده است.