johyv

تلفات سنگین طالبان در ولسوالی بنگی تخار

neshananews

12 June 2021

مسوولان محلی در تخار می‌گویند که در پی راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی نیروهای امنیتی از طریق هوا و زمین در ولسوالی بنگی این ولایت تلفات سنگینی بر جنگ‌جویان گروه طالبان وارد شده است. در این عملیات نظامی شماری از فرماندهان جهادی و نیروهای محلی نیز اشتراک کرده‌اند.

حامد مبارز، سخنگوی والی تخار می‌گوید که این عملیات دیروز (جمعه، 21 جوزا) در ولسوالی بنگی به راه افتاده و تاکنون ادامه دارد. به گفتۀ او، در جریان این عملیات ۲۹ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و ۳۸ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی تخار می‌افزاید که منطقۀ «چشمۀ بنگی» از وجود طالبان تصفیه شده و روند پاک‌سازی روستاهای مربوط به «سیاب» نیز به شدت ادامه دارد. به گفتۀ او، حمله‌های تهاجمی طالبان بالای ولسوالی‌های بهارک، نمک‌آب، درقد و ینگی‌قلعۀ این ولایت نیز شب گذشته با شکست روبه‌رو شده و به جنگ‌جویان طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.

حامد مبارز توضیح می‌دهد که در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف در این ولسوالی‌ها، هشت جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی بهارک و چهار تن دیگر آنان در ولسوالی نمک‌آب ولایت تخار کشته شده‌اند. همچنان هفت جنگ‌جوی طالبان در این جریان زخمی شده‌اند.

آن چنانی که سخنگوی والی تخار توضیح می‌دهد، در جریان درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف، دو نیروی امنیتی جان باخته و دو تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

اقای مبارز خاطرنشان می‌سازد که در پی عملیات تصفیه‌یی و سرکوب جنگ‌جویان طالبان، وضعیت امنیتی در ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار نیز به حالت عادی برگشته و جنگ‌جویان طالبان از این ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند.

این در حالی است که در یک ماه گذشته میزان حمله‌های تهاجمی طالبان بر شمار زیادی از ولسوالی‌های تخار شدت گرفته است. در تازه‌ترین مورد، ولسوالی اشکمش این ولایت دو روز پیش به دست طالبان سقوط کرد.