بدخشان

تلفات نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی جرم بدخشان

اعضای شورای ولایتی و مسوولان امنیتی بدخشان می‌گویند که در جریان راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی برای تصرف مناطق از دست‌ رفته در ولسوالی جرم این ولایت، به نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات وارد شده است.

احمد جاوید مجددی، عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید که در نتیجۀ درگیری روز گذشته (چهارشنبه، دهم ثور) میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در روستاهای «آب راغک» و «فرغامیرو» ولسوالی جرم این ولایت، پنج تن از نیروهای امنیتی کشته شده‌ و پانزده تن دیگر زخمی شده‌اند. آقای مجددی می‌افزاید که به گروه طالبان نیز تلفات وارد شده است اما به دلیل وضعیت جنگی آمار تلفات آنان تاکنون مشخص نیست.

با این حال، عبدالرازق، یکی از فرماندهان پولیس محلی در ولسوالی جرم ولایت بدخشان تأیید می‌کند که به نیروهای امنیتی کشور در این درگیری تلفات وارد شده است. او می‌گوید: «به شمول یک جنگ‌جوی تاجیکستانی، پنج جنگ‌جوی گروه طالبان در این درگیری کشته شده‌اند.» این فرمانده پولیس محلی خاطرنشان می‌سازد: «حمایت هوایی از نیروهای امنیتی به درستی صورت نگرفت و همین امر سبب شد که نیروهای امنیتی مجبور به عقب‌نشینی تکتیکی شوند و در پی تشدید حملات جنگ‌جویان طالبان تلفاتی را متقبل شدند.»

ولسوالی جرم یکی از ولسوالی‌های ناامن ولایت بدخشان است. باشنده‌گان محل می‌گویند که حدود 50 درصد خاک این ولسوالی در کنترل گروه طالبان قرار دارد. منطقۀ خستک این ولسوالی یکی از عمده‌ترین پایگاه‌های جنگ‌جویان خارجی در بدخشان به شمار می‌رود.