طالبان

تلفات گستردۀ طالبان؛ 107 جنگ‌جوی این گروه در قندهار کشته شدند

neshananews

01 November 2020

مسوولان امنیتی در ولایت قندهار از وارد کردن تلفات سنگینی به جنگ‌جویان گروه طالبان در این ولایت خبر می‌دهند. فرماندهی پولیس ولایت قندهار می‌گوید که در 24 ساعت گذشته 107 جنگ‌جوی این گروه در نتیجۀ حمله‌های هوایی و زمینی نیروهای امنیتی کشور کشته شده‌اند.

فرماندهی پولیس ولایت قندهار امروز (یک‌شنبه، یازدهم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی‌های ژلی و ارغنداب این ولایت کشته شده‌اند. خبرنامۀ می‌افزاید که این جنگ‌جویان طالبان در جریان عملیات‌های دفاعی نیروهای امنیتی پس از تشدید حمله‌های طالبان در این دو ولسوالی از پای درآمده‌اند.

مسوولان امنیتی در ولایت قندهار همچنان خاطرنشان می‌سازند که در این جریان دست‌کم بیست جنگ‌جوی دیگر طالبان زخمی شده‌اند. فرماندهی پولیس ولایت قندهار با اشاره به ادامۀ درگیری‌های مسلحانه در ولسوالی ارغنداب این ولایت اضافه می‌کند که طالبان از خانه‌های رهایشی به عنوان سنگرهای جنگی استفاده می‌کنند.

گروه طالبان اما تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده است.

گفتنی است که درگیری‌ها میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی کشور در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار در اوایل هفتۀ گذشته شدت گرفت. در پی حمله‌های تهاجمی طالبان بر این ولسوالی، دست‌کم یک‌صد خانواده تاکنون از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

این در حالی است که طالبان از نیمۀ ماه میزان به این‌سو حمله‌های‌شان را بر مناطق مختلف کشور از جمله، ولایت‌های هلمند، غور، تخار و شماری از ولسوالی‌های کشور افزایش داده‌اند. هرچند سازمان‌های بین‌المللی به شمول، یوناما، عفو بین‌الملل، ناتو و شماری از سفارت‌خانه‌های مقیم در کابل از طالبان خواسته‌اند که در جریان مذاکرات صلح، میزان خشونت‌ها را در کشور پایین نگه‌دارند، این گروه اما تاکنون به خواست آنان پاسخ مثبتی ارایه نکرده است.