Pakistan-and-Afghanistan

تنش‌های دیپلماتیک میان کابل و اسلام‌آباد؛ پاکستان و افغانستان سفیران خود را به کشور فراخواندن

neshananews

19 July 2021

رسانه‌های پاکستانی گزارش می‌دهند که منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل پس از آمدن دیپلمات‌های افغانستان به کشورشان، کابل را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده است.

روزنامۀ «دان» پاکستان در گزارشی می‌نویسد که آقای احمد خان پیش از چاشت امروز (دوشنبه، 28 سرطان) به اسلام آباد برگشته است. وزارت خارجۀ پاکستان تاکنون به گونۀ رسمی در این باره ابراز نظری نکرده است.

سفیر پاکستان در کابل در حالی به اسلام‌آباد برگشته است که آقای غنی دیپلمات‌های افغانستان را از اسلام‌آباد به کابل فراخوانده است.

این تنش‌های دیپلماتیک بین دو کشور در حالی بالا گرفته است که بر اساس اطلاعات وزارت خارجۀ کشور، سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعۀ هفتۀ گذشته از سوی افراد مسلح ناشناس در پایتخت پاکستان ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

وزارت خارجۀ افغانستان خواهان پیگیری این قضیه از سوی اسلام‌آباد شده و نسبت به مصونیت دیپلمات‌های خود در اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است.

وزیر داخلۀ پاکستان اما ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را انکار کرده و می‌گوید که این شایعه از سوی سازمان استخبارات هند مطرح شده است.

در واکنش به این موضع‌گیری وزیر داخلۀ پاکستان، رییس‌جمهور غنی دیپلمات‌های افغانستان را به کابل فراخوانده است.