WhatsApp Image 2020-04-07 at 1.06.04 PM

توزیع مواد بهداشتی برای کارمندان امنیتی در جوزجان

محمدجان آریا

07 April 2020

فرماندهی پولیس ولایت جوزجان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این ولایت برای همۀ کارمندانش مواد بهداشتی توزیع کرد.

مسعود ندیم، مسوول رسانه‌یی فرماندهی پولیس ولایت جوزجان امروز سه‌شنبه، نوزدهم حمل به خبرگزاری نشانه گفت: «ما مطابق به رهنمود‌های وزارت صحت عامه، کرونا را جدی گرفته‌ایم و از آغاز شیوع این ویروس روند آگاهی‌دهی را برای کارمندان ولیس آغاز کردیم و اکنون 9 قلم مواد بهداشتی را به همۀ کارمندان این فرماندهی در سراسر ولایت جوزجان توزیع کردیم.»

سربازان و کارمندان پولیس نظر به مسوولیت وظیفه‌یی شان برای تأمین امنیت و برقراری نظم، همه‌روزه با مردم سروکار دارند. از همین رو، آنان بیش‌تر از شهروندان دیگر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. مسوول رسانه‌یی فرماندهی پولیس ولایت جوزجان می‌گوید: «پولیس نه تنها مواظب صحت خود؛ بلکه در همکاری با ریاست صحت عامه در بخش اگاهی‌دهی و ضدعفونی‌سازی شهر شبرغان نیز سهم فعال دارد.» به گفتۀ او، پولیس با استفاده از وسایط آتش‌نشانی طبق هدایت مسوولان، این شهر را دواپاشی می‌کند.

این درحالی است که در پیام تازۀ وزارت داخله آمده است که نیروهای پولیس باید رهنمود‌های وزارت صحت عامه کشور را رعایت کنند و متوجه بهداشت فردی شان نیز باشند.

در همین حال، داکتر حسیب، عضو خدمات صحی ولایت جوزجان به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «پیش‌گیری و وقایع بهتر از تدوایی است و ما امروز به عنوان کارمندان صحی ریاست صحت عامه آمده‌ایم تا بیش‌تر برای پولیس در بارۀ چگونه‌گی استفاده از ماسک، دست‌کش و دیگر وسایل بهداشتی آگاهی‌دهی کنیم.» او می‌افزاید که آنان مطابق به دستورالعمل وزارت صحت عامه هر روز برای مردم آگاهی‌دهی می‌کند.

وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در حالی در شهر شبرغان به کارمندان پولیس توزیع می‌شود که بیش‌تر شب‌ها، میدان نبرد در ولسوالی‌های این ولایت گرم می‌باشد. جنگ‌جویان گروه طالبان در این اواخر حملات‌شان را بالای مواضع نیروهای امنیتی در ولایت جوزجان افزایش داده‌اند.