هرات مواد غذایی

توزیع مواد غذایی برای صد خانوادۀ نیازمند از سوی خبرنگاران هرات

عاطفه غفوری

06 April 2020

شماری از خبرنگاران ولایت هرات در یک اقدام بشردوستانه برای صد خانوادۀ نیازمند بسته‌های مواد غذایی توزیع کردند. این کمک‌ها با هزینۀ مالی «بنیاد خیریه فقیری» به دسترس خبرنگاران قرار گرفته است.

جاوید ناب، مسوول بخش فرهنگی بنیاد خیریه فقیری می‌گوید که برای ارج‌گذاری به تلاش‌های اطلاع‌رسانی و از خود‌گذری‌ خبرنگاران در وضعیت کنونی، تصمیم گرفته شد که این کمک‌های بشردوستانه از سوی خبرنگاران به افراد نیازمند توزیع شود.

مسوول بخش فرهنگی این بنیاد خیریه می‌افزاید که توزیع این کمک‌ها توسط خبرنگاران می‌تواند نهادهای خیریه دیگر را نیز به کمک‌رسانی به نیازمندان تشویق کند.

این درحالی است که هرات درحالت قرنطینه قرار دارد. پس از وضع قیود گشت‌وگذار در این ولایت، شماری از کارگران روزمزد با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو شده‌اند. از همین رو شماری از بازرگانان و نهادهای خیریه در این ولایت به توزیع مواد غذایی و کمک‌های نقدی به نیازمندان پرداخته‌اند.

خانواده‌هایی که این بسته‌های کمکی را به دست آورده‌اند، می‌گویند اگر نهادهای خیریه، بازرگانان و دولت در این روزهای قرنطینه با آنان کمک نکنند، آنان در نبود کار موفق به تامین نیازمندی‌های اولیه شان نخواهد بود.

بنیاد خیریه فقیری این روزها در کنار توزیع بسته‌های مواد غذایی به نیازمندان، مسوولیت تامین غذای بیماران مبتلا به ویروس کرونا را در ولایت هرات برعهده گرفته است.

مسوولان ریاست صحت عامه هرات می‌گویند که هزینۀ هر وعده غذای برای یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت حدود ۲۰۰ افغانی برآورد شده است. در حال حاضر ۲۳۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانۀ ویژۀ بیماران کرونا در ولایت هرات بستری هستند.