فلج کودکان

ثبت دومین مورد فلج کودکان در ولایت بادغیس

neshananews

08 October 2020

مسوولان ریاست صحت عامه در ولایت بادغیس از ثبت دومین رویداد مثبت فلج کودکان در جریان چهار ماه پسین در این ولایت خبر می‌دهند.

عبدالطیف روستایی، رییس صحت عامه در ولایت بادغیس می‌گوید که این رویداد امروز (پنج‌شنبه، هفدهم میزان) از سوی کارمندان بخش واکسیناسیون این ولایت ثبت شده است. آقای روستایی می‌افزاید، کودکی که نتیجۀ آزمایش ابتلای او به بیماری پولیو یا فلج کودکان مثبت گزارش شده، یک نوزاد چهارماهه از منطقۀ «نجک‌های» شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس است.

رییس صحت عامۀ ولایت بادغیس خاطرنشان می‌سازد که این کودک هم‌اکنون از ناحیۀ پای چپ به صورت کامل فلج شده است. کارزار نابودی فلج کودکان در ولایت بادغیس پس از ده سال، در ماه سرطان سال روان با چالش شیوع دوبارۀ این ویروس همراه شد.

از این پیش ریاست صحت عامۀ بادغیس در هفتم ماه سرطان امسال از ثبت نخستین مورد فلج کودکان در این ولایت خبر داد. اکنون با ثبت دومین رویداد مثبت پولیو یا فلج کودکان نگرانی‌ها نسبت به شیوع دوبارۀ این بیماری در بادغیس شدت گرفته است.

مسوولان محلی در ولایت بادغیس می‌گویند که جنگ‌جویان طالبان با تطبیق واکسن پولیو به گونۀ خانه‌به‌خانه در این ولایت مخالفت می‌کنند. به گفتۀ آنان، این امر سبب شیوع دوبارۀ ویروس فلج کودکان در ولسوالی‌ها و روستاهای بادغیس شده است.