WhatsApp Image 2020-04-19 at 1.59.33 PM

ثبت نخستین واقعۀ مثبت کرونا در جوزجان

محمدجان آریا

19 April 2020

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت صحت عامۀ کشور یک مورد مثبت ویروس کرونا «کووید 19» در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان ثبت شده است. مسوولان ریاست صحت عامۀ جوزجان تایید می‌کنند که این فرد مبتلا به ویروس کرونا یک مرد 39 ساله است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که در 24 ساعت گذشته 63 مورد مثبت کرونا در هشت ولایت کشور از جمله یک رویداد مثبت در ولایت جوزجان ثبت شده است. در همین حال، فرید عزیزی، سرپرست ریاست صحت عامۀ جوزجان به خبرگزاری نشانه توضیح می‌دهد که فرد مبتلا به «کووید 19» باشندۀ ولسوالی درزاب ولایت جوزجان است که به تازه‌گی از ایران برگشته است. آقای عزیزی می‌افزاید: «این بیمار به بخش ویژۀ مبتلایان به ویروس کووید 19 بستری شده و خانواده‌اش نیز در شهر شبرغان قرنطینه شده است.» این فرد با خانواده‌اش از مدتی به این‌سو در شهر شبرغان زنده‌گی می‌کرد.

این در حالی ا‌ست که دیروز (شنبه، 30 حمل) عبدالقادر مالیه، معاون والی جوزجان از تأخیر در روشن شدن نتیجۀ آزمایش‌های بیماران مشکوک به ویروس کرونا در جوزجان شکایت کرد. به سخن او، ده روز پیش شماری از نمونه‌های افراد مشکوک به ویروس کرونا را برای آزمایش به شهر مزارشریف فرستاده‌اند، اما نتایج این نمونه‌ها تا دیروز مشخص نشده بود. درحال حاضر 993 مورد مثبت ویروس کرونا در 32 ولایت کشور به ثبت رسیده است.