IMG-20200901-WA0014

جاری شدن سیلاب در ۱۵ ولایت؛ ۱۹۰ نفر جان باخته و ۱۷۲ نفر دیگر زخمی شدند

neshananews

01 September 2020

براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در اثر جاری شدن سیلاب در ۱۵ ولایت کشور، تا اکنون ۱۹۰ تن جان باخته و ۱۷۲ تن دیگر زخمی شدند.

غلام بهاالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، امروز(سه شنبه، ۱۱ سنبله) در یک کنفرانس خبری در کابل، با ارایۀ این آمار افزود که همچنان از اثر این سیلاب‌ها ۱۰۵۵ خانه به گونۀ کامل تخریب و ۲۹۶۰ خانۀ دیگر، به گونۀ قسمی خساره برداشته است. او تاکید کرد که این آمار در حال تغییر است.

به گفتۀ آقای جیلانی، پس از نیمه شب سه‌شنبۀ هفتۀ گذشته، سیلاب‌های آنی و شدید ناشی از بارندگی‌ها در شهر چاریکار ولایت پروان و به دنبال آن در ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، کابل، ننگرهار، پکتیا، خوست، نورستان، کنر، پکتیکا، لغمان، بامیان و غزنی سرازیر شد که از اثر آن تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم و تاسیسات عام‌المنفعه وارد گردیده است.

او در مورد کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب دیده از سیلاب می‌گوید: «تا اکنون از میان چهار هزار خانواده آسیب دیده از سیلاب‌ها، برای بیش از سه هزار خانواده کمک‌های عاجل توزیع شده و روند توزیع کمک‌ها به خانواده‌های باقیمانده ادامه دارد.»

گفتنی است که در سیلاب هفتۀ گذشته بیشترین تلفات و خسارات ناشی از این سیلاب در ولایت پروان وارد شده است. وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، با تاکید به این که عملیات نجات در ولایت پروان ادامه دارد، گفت که بر اساس گزارش‌های ورثه مفقودین تاکنون ۱۲ الی ۱۵ نفر در ولایت پروان مفقود است.