سیل

جاری ‌شدن سیلاب در ۱۲ ولایت کشور؛ ۱۲۲ تن جان باخته و ۱۴۷ تن دیگر زخمی ‌شده‌اند

neshananews

27 August 2020

بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث در پی جاری شدن سیلاب‌های مرگ‌بار در دوازده ولایت کشور، ۱۲۲ نفر جان باخته و ۱۴۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث امروز (پنج‌شنبه، ششم سنبله) با نشر خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که بر اساس گزارش ابتدایی ریاست مبارزه با حوادث در ولایت‌های پروان، کابل، کاپیسا، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست ۱۲۲ نفر بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها جان باخته و ۱۴۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند. خبرنامۀ این وزارت می‌افزاید که حدود ۱۵۰۰ خانۀ رهایشی، ۲۳ دوکان و یک‌هزار و 150 جریب زمین زراعتی نیز تخریب شده است. همچنان ۶۰۰ مواشی نیز تلف شده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث خاطرنشان می‌سازد که تیم‌های صحی و وسایل تخنیکی برای پاک‌کاری مسیر و نجات مردم به ساحات فرستاده شده و کار پاک‌کاری، نجات مردم و توزیع غذا برای زیان‌مندان جریان دارد.

تاکنون بیش‌ترین تلفات و خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت پروان گزارش شده است. مسوولان محلی این ولایت شام دیروز در صحبت با رییس‌جمهور غنی گفته‌اند که آمار ابتدایی نشان می‌دهد که بر اثر جاری شدن این سیلاب‌ها به تعداد ۸۵ تن کشته شده، ۱۲۰ تن زخمی شده و در حدود ۵۰۰ خانۀ رهایشی تخریب شده‌اند. همچنان زمین‌های زراعتی تخریب و کانال شهر چاریکار آسیب دیده است.

والی پروان و وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث خاطرنشان می‌سازند که برای رسیده‌گی بهتر به زیان‌مندان، برای پنج هزار خانواده حدود سه هزار خیمه، آب آشامیدنی، مواد غذایی، کمک نقدی و ادویه نیاز دارند. رییس‌جمهور غنی برای آنان اطمینان داده است که کمک‌ها برای زیان‌مندان به زودی خواهد رسید.