جنگ

جلوگیری از حمله‌های طالبان در سه ولایت؛ ۱۹ جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

neshananews

19 August 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیروهای امنیتی کشور از حمله‌های تهاجمی جنگ‌جویان طالب در ولایت‌های زابل، دایکندی و کندز جلوگیری کرده‌اند. در این دفع حمله‌ها نوزده جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که گروهی از جنگ‌جویان طالبان شب گذشته (سه‌نشبه، ۲۸ اسد) قصد داشتند بر بخش‌هایی از ولسوالی «شاه‌جوی» در ولایت زابل حمله کنند، اما نیروهای امنیتی از تطبیق این پلان آنان جلوگیری کرده‌اند. بر اساس معلومات وزارت دفاع، در این جریان چهار جنگ‌جوی طالبان کشته شده و سه جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

خبرنامۀ وزارت دفاع می‌افزاید که در یک رویداد دیگر، طالبان شب گذشته می‌خواستند بر بخش‌هایی از ولسوالی «ناومیش» در ولایت دایکندی حمله کنند. به نقل از خبرنامه، نیروهای امنیتی کشور از تطبیق این حمله نیز جلوگیری کرده‌اند. خبرنامۀ وزارت دفاع ملی خاطرنشان می‌سازد که در این دفع حمله شش جنگ‌جوی طالبان وابسته به دستۀ «ملانعیم مسلم» کشته شده و پنج تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

افزون بر این، نیروهای امنیتی در یک درگیری دیگر در ولسوالی امام‌صاحب در ولایت کندز نُه جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و دوازده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این در حالی است که در آستانۀ آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نبردها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان شدت گرفته است. قرار است روی کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس فراگیر در مذاکرات بین‌الافغانی بحث شود. این مذاکرات اما تاکنون روشن نیست چه زمانی آغاز خواهد شد.